Czy warto jeszcze inwestować w marketing offline?

Marketing online w ostatnim czasie zyskał na znaczeniu. Szerokie możliwości personalizacji, łatwość tworzenia reklam i brak ograniczeń geograficznych to tylko niektóre z zalet, bez których obecnie trudno wyobrazić sobie działania promocyjne. Czy to oznacza, że współczesny marketing powinien ograniczać się wyłącznie do działań w internecie? Marketing offline ciągle ma sens – szczególnie, gdy łączy się go z działaniami w sieci.

Co to jest marketing offline?

Marketing offline to wszelkie działania promocyjne prowadzone poza siecią. Zalicza się do nich m.in. druk reklamowy, telewizję, radio czy obecność firmy na targach branżowych. Niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, odpowiednio prowadzona kampania offline może skutecznie pomagać w realizacji celów przedsiębiorstwa.

Czy inwestowanie w marketing offline nadal ma sens?

Tradycyjne środki przekazu reklamy, takie jak ulotki reklamowe czy banery, mają pewne wady, a najpoważniejszą z nich jest niewielka możliwość targetowania. Zaawansowane panele służące do tworzenia reklam, na przykład Facebook Ads, umożliwiają tworzenie spersonalizowanych reklam, bazujących m.in. na wieku, stanie cywilnym, a nawet na rodzaju sieci (mobile / Wi-Fi), której dana osoba używa do przeglądania medium społecznościowego.

Nie oznacza to, że należy rezygnować z tradycyjnych form marketingu. Wręcz przeciwnie – stanowią one idealny sposób na budowanie rozpoznawalności marki, a także na rozpowszechnienie jej. Ponadto odpowiednio poprowadzona kampania offline, na przykład bazująca na kodach rabatowych znajdujących się na ulotkach reklamowych, może z powodzeniem wspierać działania marketingowe w internecie.

Polecane formy marketingu offline

Wiesz już, czym jest marketing offline oraz dlaczego powinieneś uwzględnić go w planie marketingowym twojego przedsiębiorstwa. Jaką formę mogą przybrać treści reklamowe dystrybuowane w świecie realnym?

Banery, rollupy

Banery i rollupy to przykłady zewnętrznych form reklamy, które każdego dnia przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Ich zastosowanie umożliwia dotarcie do wielu osób w krótkim czasie, a produkcja wiąże się ze stosunkowo niewielkim kosztem. Warto inwestować w ten rodzaj reklamy – szczególnie dotyczy to nowych przedsiębiorstw, które dopiero budują świadomość marki.

Ulotki reklamowe

Ulotki reklamowe to powszechnie stosowana forma marketingu offline. Są one przydatnym środkiem komunikacji z klientami – ich rozdawanie umożliwia nie tylko przekazanie informacji na temat usług i produktów, ale także na bezpośredni kontakt z osobą potencjalnie zainteresowaną Twoją ofertą. 

Jak połączyć marketing offline i online?

W 2022 roku dostęp do internetu miało już 93,3% polskich gospodarstw domowych, co początkowo może budzić sceptycyzm przy planowaniu działań poza siecią. Należy jednak pamiętać, że internauci korzystają z internetu w zróżnicowany sposób. Z raportu “2022 PageFair Adblock Report” wynika, że co czwarty internauta używa oprogramowania blokującego reklamy. Ponadto nie każdy internauta aktywnie uczestniczy w świecie wirtualnym. Dla zwiększenia skuteczności działań prowadzonych w internecie warto połączyć je z marketingiem “w realu”.

Skuteczne łączenie tych dwóch rodzajów marketingu wymaga ich wzajemnej synchronizacji. Kampanie offline i online powinny być spójne – dotyczy to zarówno przekazu reklamy, jak i jej oprawy graficznej. Jakiekolwiek rozbieżności w tym zakresie mogą wzbudzać konsternację potencjalnego klienta, co negatywnie wpłynie na skuteczność prowadzonych działań. Ponadto nie należy zrażać się, jeśli reklama offline początkowo nie przynosi korzyści wymiernych – jej celem powinno być przede wszystkim budowanie rozpoznawalności marki.
Agencje reklamowe, które chciałyby rozszerzyć swoją ofertę o marketing offline, mogą podjąć współpracę z dystrybutorem urządzeń i akcesoriów do druku, takim jak API.PL. Oferta firmy obejmuje szeroki zakres drukarek, ploterów, mediów i podłoży, dzięki którym stworzysz wysokiej jakości materiały reklamowe. Jedną z wartości firmy API.PL jest odpowiedzialna współpraca z klientami, dzięki której mogą oni budować przewagę konkurencyjną.

Mogą Cię również zainteresować:

Red airplane

Protesty mieszkańców przeciwko wywłaszczeniom pod Centralny Port Komunikacyjny

    W wielu miastach w Polsce jesienią odbyły się protesty dotyczące wywłaszczeń pod budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz całej infrastruktury dojazdowej do portu. Z hasłami „Stop wywłaszczeniom!”, ” Nie dla CPK”, „Ta ziemia należy do nas!” przeszli protestujący m.in. w Zamościu czy Katowicach, ponieważ boją się utraty domów oraz całych majątków. Mieszkańcy zrozpaczeni wywłaszczeniami Mieszkańcy terenów […]

    Czytaj dalej
    storczyki w ogrodzie

    Storczyki w ogrodzie – piękne i niezwykłe rośliny

      Storczyki ogrodowe są doskonałą propozycją dla miłośników nietypowych roślin. Choć znane głównie jako rośliny doniczkowe, istnieją gatunki storczyków nadające się do uprawy w ogrodzie. Zobacz jak wygląda uprawa storczyków ogrodowych oraz dowiedz się, jakie storczyki najlepiej sprawdzają się w naszym klimacie. W Polsce występuje około 40 rodzimych gatunków storczyków, które są pod ścisłą ochroną. Uprawa […]

      Czytaj dalej
      wykrywacz dymu

      Eksplozymetr: Wszechstronne narzędzie o wielkim znaczeniu

        Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jakie urządzenie pozwala na precyzyjny pomiar stężenia substancji wybuchowych w powietrzu? Czy wiesz, że istnieje takie zaawansowane technologicznie narzędzie, które może pomóc w identyfikacji potencjalnie niebezpiecznych sytuacji i chronić nas przed ryzykiem wybuchu? Mowa tutaj o eksplozymetrze. Eksplozymetr, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się niewielkim urządzeniem, kryje w sobie […]

        Czytaj dalej